Česko zeme příběhů

Česko jede

Menu

Krkonoše a Podkrkonoší

Celými Krkonošemi od Harrachova až do Žacléře prochází páteřní, 71 km dlouhá, Krkonošská magistrála. Na ni pak navazuje více než 560 km místních lyžařských cest a okruhů.

71 km | 7 hodin | Aktivní

Krkonošská magistrála

Popis trasy:

Začátek červeně značené Krkonošské lyžařské stezky se nachází v Harrachově, odkud vede kolem Mumlavy směrem ke Krakonošově snídani, kde uhýbá doleva k Vosecké boudě. Stezka dále pokračuje ke křižovatce U čtyř pánů na Zlaté návrší až k Vrbatově boudě (nejvyšší bod trasy s nadmořskou výškou 1400m n.m.) a směřuje dále na Horní Mísečky (po zasněžené silnici). Odtud poté vědou dvě cesty do Špindlerova Mlýna, přičemž jedna z nich vede po vyhlídkové cestě na svahu Medvědína, druhá po modré sjezdovce. Trasa pokračuje skrz město do lyžařského areálu Svatý Petr, odkud dále vede přes Krásnou pláň, Klínové boudy na Rozcestí okolo Dvorské boudy ke svahu Liščí hory dále k Lesní boudě a horní stanici lyžařského vleku Zahrádky v Peci pod Sněžkou. Následuje stoupání přes Lučiny od Kolínské boudy na Černou horu, odkud pokračujeme na Velké pardubické boudy, Modré Kameny a Krausovy boudy. Pomalu se blížíme ke konci cesty, zbývá dorazit přes Weissovy domky do Horního Maršova a poté se vydat směrem k Rýchorské boudě po hraničním hřebenu a Celní cestě do horních Albeřic, k Lysečinské boudě a skrz Cestník až na Pomezní boudy k Malé Úpě. Z Býchor poté máme možnost vydat se až do Žacléře.

Trasa

Harrachov – Krakonošova snídaně – Vosecká bouda – křižovatka U čtyř pánů – Vrbatova bouda – Horní Mísečky – Špindlerův Mlýn – Skiareál Svatý Petr – Krásná pláň – Klínové boudy – Rozcestí – Dvorská bouda – Liščí hora – Lesní bouda – Pec pod Sněžkou – Lučiny – Kolínská bouda – Černá hora – Velké pardubické boudy – Modré kameny – Krausovy boudy – Weissovy domky – Horní Maršov – Rýchorská bouda – Horní Albeřice – Lysečinská bouda – Pomezní boudy v Malé Úpě – Žacléř Více zde: http://www.region-krkonose.cz/na-bezky/krkonosska-lyzarska-magistrala/

Povrch

upravovaná běžecká trať - celých 71 kilometrů je určeno spíš fyzicky zdatným a zkušeným běžkařům. Pro méně zdatné je lepší zvolit jen některou z částí Krkonošské magistrály. Více zde: http://www.region-krkonose.cz/na-bezky/krkonosska-lyzarska-magistrala/

Typ aktivity

Běžecké lyžování

Cílové skupiny

Aktivní

Vydejte se na výlet vlakem